Ska du flytta?

Tänk på att anmäla eller säga upp dina abonnemang i god tid före flytt. För el och fjärrvärme gäller senast 14 dagar innan in- eller utflyttning.

Kontakta Ystad Energi

Det är enkelt att anmäla in- eller uflyttning via formuläret Ska du flytta?. Det är också möjligt att anmäla utflyttning/uppsägning via Mina Sidor.

Har du frågor är du välkommen att skicka e-post till ystadenergi@ystad.se eller kontakta kundservice på 0411-57 73 00, måndag-fredag 9.00-14.00. Har du skyddade personuppgifter, kontakta kundservice.

Kontakta din tjänsteleverantör

Om du är osäker när det gäller tjänsterna i fibernätet, kontakta det företag som du har ditt bredband, tv och/eller telefoni hos för att få reda på vilken uppsägningstid du har.

Mer information

Vill du ha information om hur man byter elhandlare, om mätaravläsning eller om rutiner vid in- och utflyttning? 

Publicerad 2023-05-03, Uppdaterad 2024-10-22

Gör detta innan du kontaktar kundservice

Hej där! Vi vet att det är mycket att tänka på när det är dags att flytta - att ta med sig elen är en av alla grejer.

Innan du kontaktar vår kundservice, vänligen fyll i formuläret som du når här eller när du klickar på det blå bladet här ovanför.